Monday 24 January 2011

basha dah kat rumah...

ptg tadi aku g amek basha dari klinik... ktorg gerak dalam 4.20.. aku kene tggu fza abes kelas.. ktorg gne kete adah lg skali... n otw gi klinik, aku g kol dulu dr.lian tu... coz dier dah btau aku smalam.. b4 dtg to give her a call first...

smpai klinik tu, ader lar ktorg kene tggu dalam 10mins.. then masuk dalam, doc tu tros explain balik pasal basha nyer disease... FIP tu sume.. then doc tu gak tunjuk fluids yg die kuarkan dari basha.. dier tunjuk satu bekas jek.. tp dier kate bekas tu ade 3... huhu.. banyak tu!!!

Then aku tanye, brape lame basha bleh tahan.. die kate dalam lebeh kurang 1 to 2 months without having to suck the fluids.. if suck, dapat lar tahan lebih lame lg.. tp doc tu tak galakkan.. coz basha kene kat chest.. chest lagi severe dari abdomen... die kate bleh jek if nak tiap2 mggu kuarkan fluids tu, tp basha akan suffer.. lagi elok if inject and put her to sleep.... haiz...................................................

Aku bangge gak lar ngan fza.. dier tak nanges mase kat dalam bilik doc tu.. ader lar cam berair2.. tp dier tahan.. oklar tu.. total sume rm320... doc tu charge half dari harge sebenar aku rase.. 50% discount rasenyer aku dapat.. byk kan?? nasib doc tu okay.. klau tak, pokai... tp takpelah.. basha nyer pasal..

Otw balik, dalam kete fza ader nanges2... aku tak.. tahan... pedih dah mate aku nanges smalam.. dalam kete, aku try lar berhumor2 ckit ngan fza.. gelak2 ckit.. padahal kte tau yg tu sume supaye jgn nanges.. hmmm....

So, skarang basha ader kat umah.. ni dier ngah tdo...kuruuuuuussssss sgt badan basha.. then due2 blah side badan dier kene cukur.. coz nak cucuk needle mase nak suck tu.. cian basha.. erm, doc tu ader ckp, eventhough cat disease tak berjangkit kat manusia, that doesn’t mean yg selame2 nyer takkan berjangkit.. just for precaution, ble dah peluk2 dier, basuh tgn... just to be safe.. doc tak galakkan if ktorg cium2.. tp aku nak cium gak.. hukhuk...

aku n fza akan try wat basha comfortable lar.. smpai kat jb.. ble kat jb nnti, baru pk the next action.. hmmm...

any update, i will post it here.. thanx for everyone yg support me okay?? Sayang korg... ^_^

Basha....................................................... i love you................. muakxz!!

No comments:

Post a Comment

memberku nyer komen..